În conferința de presă din luna martie prefectul județului Covasna a făcut cunoscut principalele evenimente din cadrul calendarului acțiunilor din perioada electorală pentru alegerile europarlamentare și locale din 9 iunie. Dr. Ráduly István i-a felicitat de Ziua Pașaportului Românesc pe angajații Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Covasna și a declarat că în a doua zi de joi a lunii aprilie va organiza audiență în municipiul Târgu Secuiesc.
Guvernul a aprobat calendarul acțiunilor din perioada electorală pentru alegerea membrilor din România pentru Parlamentul European și a alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din anul 2024.
Perioada electorală a început pe 12 martie, iar campania electorală va începe cu o lună înainte de alegerile din 9 iunie, adică pe 10 mai, și se va încheia cu o zi înainte de alegeri – a spus prefectul.
Perioada electorală este intervalul de timp cuprins între ziua aducerii la cunoștința publică a datei la care vor avea loc alegerile și data în care rezultatele finale ale acestora sunt aduse la cunoștința publică prin publicarea lor în Monitorul Oficial al României, după expirarea tuturor termenelor pentru contestații și răspunsurile la acestea.
Cetăţenii cu drept de vot care şi-au stabilit reşedinţa de mai mult de 60 de zile înaintea datei scrutinului în circumscripţia electorală în care au loc alegeri pot depune la primărie, până cel mai târziu cu 45 de zile înaintea datei scrutinului, adică până pe 25 aprilie 2024, solicitările de înscriere în Registrul electoral cu adresa de reședință.
De 19 martie a fost Ziua Pașaportului Românesc. Prefectul a ținut s-o felicite și pe această cale pe comisarul șef de poliție Alina-Dana Ioniță, șefa Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Covasna, și toți angajații serviciului pentru modul exemplar în care serviciul își desfășoară activitatea.
- Sunt organizați, operativi și eficienți. Așa ar trebui să funcționeze fiecare serviciu public – a punctat Ráduly István.
În acest context prefectul a făcut cunoscută o nouă metodă a Direcției Generale de Pașapoarte (DGP) privind operaționalizarea serviciului de notificare prin SMS pentru cetățenii cărora urmează să le expire pașaportul. Începând cu data de 19 martie 2024, cu sprijinul specialiștilor din cadrul Direcției Generale Comunicații și Tehnologia Informației, DGP notifică prin SMS (la numere de telefon mobil valabile doar în rețelele naționale), pe acei cetățeni, ai căror documente de călătorie vor expira în următoarele 6 luni, aspect ce îi va permite acestora să își planifice eficient obținerea unui nou pașaport.
Furnizarea acestui serviciu vine în sprijinul cetățenilor, în vederea evitării situațiilor neplăcute care ar putea duce la anularea unei călătorii. Acest lucru este cu atât mai important cu cât sunt state (precum, de exemplu, Emiratele Arabe Unite, Israel, Republica Maldive, Regatul Thailanda, etc.) care solicită ca valabilitatea pașapoartelor simple electronice să fie de minim 6 luni de la intrarea pe teritoriul țării.
Precizăm că pașaportul electronic românesc este pe locul 15 pe scara internațională a mobilității, datorită multiplelor elemente de siguranță care previn falsificarea și contrafacerea, în același timp asigurând protecție și securitate datelor cu caracter personal, fiind eliberat într-un termen mediu, la nivel național, mai mic de 3 zile lucrătoare.
Ráduly István a anunțat că pe data de 11 aprilie (nu prima, ci cea de-a doua zi de joi) va organiza audiență în municipiul Târgu Secuiesc. Pentru înscriere, sunați la numărul de telefon 0267-315444.
În a doua parte a conferinței de presă, reprezentantul Inspectoratului de Poliție Covasna, comisarul șef de poliție Marius-Daniel Ivașcu, adjunct al șefului Inspectoratului de Poliție Județean, a vorbit despre siguranța în școli.